Thursday, October 1, 2009

mesti tengok!!!agak2 bape kita dapat??????

kalaulah allah s.w.t tukarkan pahala ngan duit....mesti sume orang akan melakukan kebaikan...btol tak?...contohnye aku wat kesimpulan...kalau semayang sendiri tu allah bagi kita RM1..n semayang jemaah tu allah s.w.t bagi kita RM27.00...yang mane kita nak??????...kalau lima waktu kita sembahyang jemaah dah dapat RM135.00...Ade ke kat dunia ni senang2 jer orang nak bagi kita RM135.00 sehari...gabenor bank negare pon tak leh wat tau..huhuh..kalau sebulan?????agak2 bape kite dapat?RM4050.00 kan?... agak2 same banyak ngan gaji sape nih?same ngan gaji lecturer tau...kite tak payah susah2 nak amik master baru bleh dapat duit banyak tuh....dalam setahun kita nyer duit simpanan RM48,600.00.. cume ngan sembahyang jer...bezanyer ialah tuhan tukarkan duit tu dengan pahale jee..so skang bape duit dalam simpanan yang dah kita kumpul.....????tapi yang pastinya duit simpanan kita ni kita tak penah kuarkan malah die kekal dalam simpanan kita...skang ni kita pilih nak solat jemaah atau solat sendirian...renungkanlah...maka rugilah orang2 yang meninggalkan solat...
jom kita same2 kira income statement the year ended!!!macam akaun plak....huuhuu..
untuk semayang jemaah n semayang sendiri...


semayang jemaah..

27 x 5 =135 (day)
135 x 30=4050 (month)
4050 x 12=48600 (year)

semayang sendiri

1 x 5 =5 (day)
5 x 30=150 (month)
150 x 12=1800 (year)

kite pikir lah sendiri!!ini blom termasuk kebaikan yang lain kita lakukan...kalau niat ke arah kebaikan pon dapat pahala ni kan plak lakukan kebaikan tuh...pemurahnye allah s.w.t..
subhanallah..alhamdulillah..allahuakbar!!


isi kekosongan vs mati menhampiri kita!!!

skang ni aku tgh cuti sem...banyak mase yang aku ade..tapi cam biase..rutin
harian aku..bangun pagi..mmg terus wat keje umah..tolong mom wat keje....basuh
kain...sidai kain...kemas umah..masak....huhuu..sometimes orang kate keje2 ni
membosankan..but to me..tak lah membosankan....itu satu satu pekerjaan yang
perlu dilakukan oleh seorang wanita+pompuan+gadis+remaja..even die dah
kawin ke blom..bile lagi kite nak amik keberkatan melalui kerja2 camni..ape
korang ingat kite tak dapat gaji ke wat keja umah ..kite dapat lebih dari gaji kalau
kite btol2 ikhlas nak tolong parents kite...gaji tu diganti dgn pahala..kalau lah
allah s.w.t gantikan pahala tu ngan duit..mesti sume orang nak wat
kebaikan...ape lagi kalau ape yang kite buat menyenangkan hati ibu kita....sebab
aku dgr hari tu kawan aku kate...kalaulah seorang ibu tu die rase sejuk hati tgk
anak dia...satu hari tu kehidupan kita akan diberkati..lebih kurang macam tu la
die cakap....tapi aku bukan lah nak cakap aku ni anak yang baik..tapi kalau bab
tolong menolong mak aku tu..mmg mak aku kate PERFECT
lah..huhuhuhu..thanks mak sbb bagi pujian camtuh....terharu rasenyer..knape
kawan2 aku kate bosan dok umah???????aku tak penah bosan pon dok
umah....siap mak aku tanye lagi..."nor tak kuar ngan kawan2 ker?"huhuhuh...ni
lah benda yang paling aku kureng suka....aku tak suka sangat kuar2..lepak2..cam
orang tak de keje....baik aku dok umah n kemas umah..lantak lah orang nak kate
aku CIPAN KESUNYIAN ker..aku peduli ape..huhuuhu..yang penting aku dok
umah aku tolong mak aku...huhuhuhu....bukan nyer susah sangat pon..dapat
anugerah sakit badan skit2 tu biase lar kan..hahhahh...ermm selain tu aku dok
surf internet..layan ms..fs...blogger...n bace2 buku motivasi..tapi tak tau la skang
ni aku cam agak banyak pikir pasal mati...tak tau lah tu..
agak takot rasenyer nak menghadapi mati ni..
ntah bile?lepas ni???esok???lusa?minggu depan????bulan depan???yang pasti
akan datang n kematian itu datu kepastian bagi stiap insan..takot btol....same2 la
kite renungkan.....allahuakbar....satu hari nanti kita akan pegi macam gambar d
i bawah ini...renungkan lah lirik lagu nasyid ini...

-menanti di barzakh-
Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,

Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,

Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan
Tetapi Ia Sebenar Kejadian

Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,

Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,

Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
Selama Ini Diceritakan
Kini Aku Merasakan
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan

Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,