Thursday, October 1, 2009

mesti tengok!!!agak2 bape kita dapat??????

kalaulah allah s.w.t tukarkan pahala ngan duit....mesti sume orang akan melakukan kebaikan...btol tak?...contohnye aku wat kesimpulan...kalau semayang sendiri tu allah bagi kita RM1..n semayang jemaah tu allah s.w.t bagi kita RM27.00...yang mane kita nak??????...kalau lima waktu kita sembahyang jemaah dah dapat RM135.00...Ade ke kat dunia ni senang2 jer orang nak bagi kita RM135.00 sehari...gabenor bank negare pon tak leh wat tau..huhuh..kalau sebulan?????agak2 bape kite dapat?RM4050.00 kan?... agak2 same banyak ngan gaji sape nih?same ngan gaji lecturer tau...kite tak payah susah2 nak amik master baru bleh dapat duit banyak tuh....dalam setahun kita nyer duit simpanan RM48,600.00.. cume ngan sembahyang jer...bezanyer ialah tuhan tukarkan duit tu dengan pahale jee..so skang bape duit dalam simpanan yang dah kita kumpul.....????tapi yang pastinya duit simpanan kita ni kita tak penah kuarkan malah die kekal dalam simpanan kita...skang ni kita pilih nak solat jemaah atau solat sendirian...renungkanlah...maka rugilah orang2 yang meninggalkan solat...
jom kita same2 kira income statement the year ended!!!macam akaun plak....huuhuu..
untuk semayang jemaah n semayang sendiri...


semayang jemaah..

27 x 5 =135 (day)
135 x 30=4050 (month)
4050 x 12=48600 (year)

semayang sendiri

1 x 5 =5 (day)
5 x 30=150 (month)
150 x 12=1800 (year)

kite pikir lah sendiri!!ini blom termasuk kebaikan yang lain kita lakukan...kalau niat ke arah kebaikan pon dapat pahala ni kan plak lakukan kebaikan tuh...pemurahnye allah s.w.t..
subhanallah..alhamdulillah..allahuakbar!!


1 comment: